Com organitzar millor el teu espai de treball

El lloc on desenvolupes la teva activitat professional és el teu temple. Ja pot estar localitzat a un coworking, a casa teva o a una oficina, aquest racó ha de reunir uns requisits necessaris perquè puguis ser el més productiu possible.

Una innombrable llista de factors influeixen en el teu espai de treball, els objectes a la teva taula, el color de les parets, la temperatura, l’ambient … Tot i que serà impossible canviar molts d’aquests factors, el més decisiu sí que està en la nostra mà, l’organització de l’espai.

Per cambiar la teva actitud al treball, et deixem un par de tips que vam escriure en aquest article.

Un espai de treball ben organitzat influeix en el teu rendiment laboral. No obstant això, no és l’únic avantatge, facilita les tasques i ofereix una bona imatge de cara al públic.

En aquest post volem ensenyar 6 consells per organitzar el teu espai de treball.

La taula, la màxima prioritat

En gran mesura, la part principal del despatx de tot treballador és la seva taula. Aquest racó on organitzes les teves eines de treball, els papers, la decoració, el cafè dels matins i el diari. La taula és el lloc on reuneixes totes les coses que formaran part del teu dia, i com no, això sol ser un caos.

Tenir l'escritori desordenat afecta a la teva productivitat

Tenir la taula desordenada només genera desavantatges. Primerament, la nostra ment mai estarà tan concentrada que si aquesta estigués neta, a més no és la millor imatge de presentació ni per als clients ni per als caps.

Sense oblidar del gran estrès que genera no trobar les coses i fins i tot perdre-les.

Ordenar la nostra taula fa molt més per la nostra productivitat que passar més estona treballant. L’escriptori ha de ser només per l’essencial: ordinador, telèfon, bloc de notes, bolígrafs, ampolla d’aigua. Els calaixos poden contenir tota la resta.

Desfés-te del que no fas servir

Una de les tasques més difícils per a qualsevol treballador. De sobte tots els objectes de l’oficina es tornen indispensables. Fins i tot els que fa temps que no fas servir, ho vols tirar i penses ¿I si? …

Tenim pànic a tirar alguns objectes per si ens faran falta més endavant. La realitat és que el nostre espai de treball no pot fer la funció d’un traster. Ja que, com més temps passis en ell, acumularàs tantíssimes coses no útils que només faran que molestar-te.

Comença a tirar les coses que no utilitzes i aquelles que encara et faci una mica de por, intenta guardar-les a casa o a un altre lloc perquè no afectin el teu lloc de treball.

Evita els calaixos desordenats

Els calaixos a l’oficina poden ser caòtics. En algun moment del dia quan alguna cosa ens fa nosa ho guardem aquí i després d’uns mesos… Tenim milers de coses que no necessitem i que fins i tot no sabíem que hi eren.

Organitzar els calaixos és un pas cap a la tranquil·litat. Saber que tenim i on, proporciona serenitat. A més, sempre és molt còmode tenir un calaix amb material d’oficina o papers importants a mà.

Ordena els papers

Acumular papers sempre dóna mals de cap. En relació als punts anteriors, quan no vols invertir temps a ordenar, acabes perdent més temps en buscar-ho més endavant.

Ordenar els papers de la feina es beneficios per tu

A simple vista els papers són tots iguals, per això és tan important organitzar-los i ordenar-los. Classificar els papers importants és una decisió que ens pot portar temps, però també un punt de partida per seguir ordenant els nous papers progressivament.

A més, no deixa de ser un gran avantatge tenir els papers a mà i sabent a consciència on es troben.

Bona il·luminació

La il·luminació és un dels factors més importants per mantenir la concentració i sentir-te inspirat. En moltes ocasions no li donem rellevància a aquest aspecte i no escollim la llum adequada. Si al teu lloc de treball tens llum natural, aproftala!

No a totes les persones els agrada treballar amb la mateixa llum, això és una realitat. No obstant això, tenir una bona visió de les coses que realitzem en el nostre espai de treball és essencial. Per treballar la millor tonalitat de llum que podem escollir és la neutra, ja que és blanca sense necessitat de ser estrident.

Neteja

La neteja és la pràctica de mantenir el lloc de treball lliure i ordenat. Has de ser constant, fins i tot crear una petita rutina per no deixar que les coses que no necessites s’acumulin.

Ordena els calaixos t'ayuda a organitzar el teu espai de treball

Quan el teu entorn està net i clar, la ment també ho està. Un lloc net genera benestar i això influeix a la teva productivitat.

En definitiva, el lloc de treball ha de ser un espai funcional que estigui dissenyat perquè puguis oferir el teu millor rendiment. Tingues en compte que no és el saló de casa teva, l’espai de treball ha de ser còmode, sí, però orientat sempre a l’organització i la productivitat.

Treballar a un coworking pot ajudar-te a separar la teva vida personal de la professional, i aquest és només un dels avantatges que poden proporcionar aquests espais de treball, pots conèixer la resta en aquest article.

Esperem que apliqueu aquests consells i no deixeu de créixer professionalment

Feliç setmana!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *